Domů Blog Hubnutí po porodu - I. díl

Hubnutí po porodu - I. díl

MyKETO tým

Poporodní kila = hrozba pro krásnou postavu

Těhotenství je bezpochyby krásné a mimořádné období v životě ženy. Mnoho budoucích maminek si během něj dopřává a jí „za dva“ v domnění, že po porodu půjdou nadbytečná kila dolů sama. Jak to ve skutečnosti je?

Existují dva typy žen s krásnou postavou i po porodu. Ty, které mají bezchybné geny a prostě se tak narodily, a my ostatní, co si štíhlé tělo po porodu musíme zase zpátky tvrdě vymakat. Jak na to?

Zhubnutí po porodu není samozřejmostí

U většiny žen těhotenství zanechává typické, leckdy nesmazatelné stopy na těle v podobě povolených břišních svalů, problémů s bolestmi zad a jiných zdravotních komplikací, které omezují kvalitu našeho života. Pokud maminka v těhotenství nabrala velké množství kilogramů – někdy se může jednat až o desítky, a také důsledkem stresu (vzniklým např. nedostatkem spánku) pokračuje ve vyšším příjmu potravy, může jít redukce váhy velmi pomalu nebo vůbec.

V případě opakovaného těhotenství je naše situace ještě komplikovanější. S věkem se postupně zpomaluje metabolismus a hubnutí je čím dál tím těžší. Žena po porodu díky obrovské tíze povinností potřebuje spoustu energie. Pečuje nejen o miminko, ale i o rodinu, manžela, domácnost. Její úloha je nenahraditelná. Neměla by proto zapomínat na své duševní i fyzické zdraví a kondici.

Kdy po porodu začít pracovat na svém těle?

Zdravé stravování by mělo být nedílnou součástí života každé ženy před i po porodu. Ve stravě je třeba dbát na dostatek tekutin, základních živin, makro i mikroelementů. Sladkosti, pekařské a cukrářské výrobky, které jsou zdrojem prázdných kalorií, zařazujte do svého jídelníčku zcela výjimečně. Naopak ve vašem jídelníčku si dopřejte více kvalitních bílkovin, zeleniny, ovoce, zařazujte oříšky, semínka a alespoň 2x týdně si dopřejte ryby, nejlépe ty mořské, bohaté na omega-3 nenasycené mastné kyseliny. Co se týká energetického výdeje, nezapomeňte, že i kojením vydáte významné množství kalorií. Není tedy nutno hned po porodu cokoli měnit. Dopřejte si proto čas pro sebe a dítě. Nechte své tělo dostatečně zregenerovat a začněte s hubnutím, které většina žen po porodu plánuje, až po ukončení kojení.

Jak získat zpět štíhlé tělo, zůstat zdravá a plná energie?

ŘEŠENÍ NABÍZÍ KETOGENNÍ DIETA – CO TO JE A JAK POMŮŽE?

Možná jste již slyšely o ketogenní nebo ketonové či proteinové dietě, možná ji vychvaluje někdo z vašeho okolí, nebo jste o ní četly. S tímto novým „životním stylem“ totiž není problém rychle zhubnout zásobní tuk, nikoliv svaly. Navíc při ní nehladovíte, ale stravujete se 5x denně. Ketogenní dieta je velmi přínosná i v tom, že budete pociťovat více energie a vitality, což je dané tím, že spalováním čistého tuku získáváme až 2x více energie, než když spalujeme sacharidy či bílkoviny.

S proteinovou dietou hubnou mnohé celebrity

Na tuto dietu, kterou možná znáte i jako Atkinsonovu, nedá dopustit spousta celebrit - maminek jako Gwyneth Paltrow, Halle Berry, princezna Kate nebo Kim Kardashian. Také jim proteinová dieta vrátila po porodu štíhlou postavu a průběžně se díky ní udržují ve skvělé formě.

S MyKETO úspěšně zhubnete i vy…ověřte si výsledky samy! 

Přečtěte si několik faktů o proteinové dietě. Jedná se o trend, odborníky označovaný jako LC (low-carb) nebo LCHF (low-carb-high-fat), se kterým tělo snadno a rychle spaluje vlastní tuky, svaly si však zachováte. Dobře funguje u mužů i žen, a to i při opakovaném hubnutí. Existuje řada studií, které prokazují prospěšnost nízkosacharidového stravování nejen pro redukci váhy, ale také např. u diabetiků. Úprava parametrů metabolismu (krevního cukru, cholesterolu a tuků v krvi) je přínosná také pro epileptiky (ketogenní dieta se nasazuje zejména u malých dětí, kde nepomohla klasická léčba antiepileptiky), ale protektivně působí i u Alzheimerovy nebo Parkinsonovy nemoci. Důležité je i to, že při tomto typu stravování se cítíte vitálně a svěže. Klíčové je vybrat mezi různými keto-dietami tu pravou, která vám dodá dostatek bílkovin a tuků, vlákniny, vitamínů i minerálů. Ne každá taková je! Pomocnou ruku vám nabízí MyKETO, ověřená celodenní náhrada stravy, která navíc neobsahuje žádné konzervanty, syntetická barviva či aromata. Rovněž je zcela bez obsahu palmového oleje a GMO surovin.

Pokud chcete skutečně hubnout, dopřejte si kvalitní proteinovou dietu MyKETO, se kterou zhubnete snadno a lehce, příp. vyhledejte pomoc a podporu poradce pro hubnutí.

Seznamte se s důležitými pravidly, buďte fit a v kondici!

  • se svým zdravím neexperimentujte a vyvarujte se deficitních diet či hladovek, kterými docílíte jen dalšího zpomalení vašeho bazálního metabolismu
  • jezte tři hlavní jídla denně, v případě potřeby si dopřávejte navíc 2 vyvážené menší svačinky, např. v podobě lahodných proteinových koktejlů 
  • neodbývejte se, nedojídejte zbytky po dětech
  • jezte zdravou a vyváženou stravu s dostatkem vlákniny, kvalitních tuků (zařazujte kvalitní tuky, tučné ryby, ořechy a semínka), zařazovat dlouhodobě do jídelníčku můžete vedle proteinových koktejlů také proteinová jídla MyKETO
  • první jídlo si dejte do 60 min. od probuzení, poté jezte v 3-4 hodinových intervalech
  • dbejte na dostatečný pitný režim (2,5-3 l tekutin za den), dbejte na správný výběr nápojů, zcela vyřaďte veškeré nápoje a potraviny obsahující cukry a nahraďte je zdravými nápoji (mezi produkty MyKETO si vyhledejte Nápoj s proteinem)
  • dbejte na spánkovou hygienu (7-8 hod. spánek)
  • myslete pozitivně, pozitivní přístup je důležitý nejen pro hubnutí, ale i pro vaše zdraví! 

K hubnutí po porodu je nutné přistupovat s realistickým očekáváním. Vaše váha se postupně zvyšovala po celých 9 měsíců těhotenství. Je tedy logické, že přirozené hubnutí po porodu by nemělo být o mnoho rychlejší. MyKETO bylo odborníky vyvinuto pro vaši maximální podporu. Podívejte se na proměny žen a mužů, kteří zhubli s MyKETO. Váš pozitivní přístup a zdravé stravování vás zase brzy vrátí do formy.

Šťastná a spokojená maminka totiž znamená šťastné miminko!