Domů Blog Jíme 4 - 7x více cukrů! Jak se závislosti na cukru zbavit?

Jíme 4 - 7x více cukrů! Jak se závislosti na cukru zbavit?

MyKETO tým

Přemírou konzumace cukrů se na nich stáváme závislými. Pokud se nám však podaří vymanit se z područí cukrové závislosti, metabolismus začne fungovat lépe a efektivněji, nadbytečná kila půjdou snadno dolů, zhubnete a současně se budete psychicky cítit mnohem lépe a vyrovnaněji. Nebojte, nejste na to sami, my vám pomůžeme a poradíme! 

 

Přestaňte trápit tělo cukrem!

Rčení „cukr = bílý jed“ skutečně není daleko od pravdy! Víte, že v současné době je ve vyspělých zemích naprosto běžné přijímat denně 4 - 7x více cukrů než je bezpečné maximum a namísto denní doporučené dávky jednoduchých cukrů 30 g jich přijímáme 200 g a více? Alarmující je, že na cukr nevhodně zvykáme velmi malé děti, a to už od batolecího, někdy dokonce již od kojeneckého věk (výjimkou mezi nevhodnými cukry pro nejmenší je mléčný cukr, disacharid zvaný laktóza, který je fyziologicky přítomný v mateřském mléce). 

 

WHO varuje. Přemíra cukru škodí

Cukr je velkým zdravotním rizikem, které hromadně dobrovolně podstupujeme a přemíra sladkostí, jako jsou pekařské či cukrářské výrobky, bonbony, čokolády, sušenky, sladké nápoje, ale i další potraviny s vysokým glykemickým indexem (GI), např. bílé pečivo, pizza, hranolky, knedlíky apod, nesmyslně zatěžují tělo, vyčerpávají slinivku břišní a ohrožují naše zdraví. Před prokázanými škodlivými účinky cukru na lidské zdraví varuje i autorita ve zdravotnictví nejvyšší, Světová zdravotnická organizace (WHO).

 

Je hnědý cukr zdravější než bílý? 

V praxi se setkáváme s tím, že lidé nahradí bílý cukr cukrem tmavým např. cukrem třtinovým. Zde je ale potřeba varovat, protože účinek hnědého cukru na organismus je velmi podobný jako u cukru bílého a rozhodně se tím závislost na cukru, ani jeho negativní dopady na zdraví, nevyřeší. Ještě horší je, když místo cukru konzumujeme sladkosti s glukózofruktózovým sirupem (GFS), který má ve svém důsledku na metabolismus negativnější dopad než třeba cukr ovocný (fruktóza). 

 

Chcete znát skladbu jídla, které zasytí na 4 - 5 hodin?

Jídlo by nás správně mělo zasytit na 4 – 5 hodin. Pravdou je, že v jídle s přemírou jednoduchých cukrů chybí ostatní makroživiny a nezbytná vláknina, a proto nás na tak dlouho nezasytí. Velmi brzy, již během jedné, dvou či tří hodin se dostaví pocit hladu a touhy po něčem sladkém. Vyhovíme-li této touze opakovaně, sami sebe uzavíráme do bludného kruhu, z něhož nedokážeme vystoupit. Rádi bychom přestali „ujíždět“ na sladkém, ale prostě se ho nedokážeme vzdát.

 

Pozor na zdravotní problémy 

Jako první krok k nápravě je potřeba si vlastní závislost na sladkém uvědomit. Pokud svůj přístup ke stravování nezměníte, hrozí vám mnohé zdravotní komplikace, jako např.: chronické záněty, metabolický syndrom, inzulínová rezistence (stav, který předchází diabetu), vysoký "zlý" LDL cholesterol, velmi nízký „hodný“ HDL cholesterol, zvýšené ztráty nepostradatelného hořčíku, v důsledku inzulinorezistence a následný rozvoj hypertenze (vysokého krevního tlaku) a obezity. Přiznejte si, že to není nejlepší vyhlídka. Nadbytečná kila, která mimo jiné zatěžují také klouby, je prostě nutné shodit. Spousta lidí před vámi to dokázalo a s námi to dokážete i vy! Vězte, že v lidském těle souvisí všechno souvisí se vším a i malá změna dokáže udělat divy, po fyzické, ale i psychické stránce. Poznejte, že to jde i jinak a lépe.

 

Jak nejíst sladké? Pomůžeme vám!

Nevíte, jak začít? Pro začátek úplně postačí vynechat sladkosti, dorty, cukrovinky a sladké nápoje. Máte strach, že to nedokážete a sladkému mámení zase znovu podlehnete? Vůbec si nemusíte sladkou chuť odpírat, pokud to nedokážete. Osladit si život můžete přeci i bez cukru, v klidu a bez pocitů nervozity tak skoncujete s nezvladatelnou chutí na sladké. Budete se proto cítit skvěle, což je možná to nejdůležitější. Stále váháte? Nevíte jak? Nebojte, MyKETO vás v tom nenechá. Kontaktujte MyKETO certifikované poradce pro hubnutí. Jak zhubnout ochotně poradí a pomohou i vám.

 

Cukr nahraďte proteiny, vlákninou a zdravými tuky jídel MyKETO!

Celý dietní program MyKETO je postaven na principu zvýšeného příjmu vícezdrojových bílkovin, rozpustné i nerozpustné (hrubé) vlákniny, na principu omezení příjmu sacharidů a výběru kvalitních tuků, s dostatkem nenasycených mastných kyselin (tzv. omega 6 a omega 3 mastné kyseliny), které jsou pro lidské zdraví nesmírně důležité. Hotová jídla, z nichž si můžete vybrat, obsahují také nezbytné vitamíny a minerály – jedna porce jídla hradí 20 % referenční hodnoty příjmu (RHP) pro život nepostradatelných vitamínů a minerálů. Pochutnat si můžete nejen na „sladkém“ dezertu ke kávě, ale i na plnohodnotných jídlech, jako je např. hovězí ragú s kuskusem, nudličky s boloňskou omáčkou, bramboráčky, omelety, polévky či třeba jahodové palačinky. Součástí nabídky jsou i proteinové nápoje na hubnutí mnoha chutí – jahoda, malina, višeň, mango, ale i čokoláda, bílá čokoláda či kapučíno. S MyKETO objevíte kouzlo přirozených sladkých chutí základních a hlavně kvalitních potravin, např. ovoce, zelenina či mléko, naučíte se správně sestavit a lépe rozvrhnout váš jídelníček, aby vás již nemučil hlad. S MyKETO budete na hlad připraveni, a to dokonce i na cestách. Mít po ruce měkké sušené maso bez éček či třeba během minutky připravené koktejly se prostě hodí. S MyKETO se budete cítit lehce, sytě a hubnutí pro vás bude příjemnější.

 

Praktické rady pro nízkosacharidové stravování - krok za krokem:

Přestaňte sladit pokrmy a nápoje.
Nepijte slazené vody ani limonády. 
Mějte vždy po ruce MyKETO jídla! Některá můžete konzumovat okamžitě, např. sušené maso či proteinové koktejly a jiná připravíte během pár minut (proteinové kaše, polévky, hlavní jídla, dezerty).

Snižujte postupně příjem sacharidů a znovuobjevjte kouzlo chutí opravdového kvalitního a čerstvého jídla a pití.

Sacharidové přílohy (rýže, těstoviny, knedlíky a další), nahraďte např. tvarohovým dipem, cuketovými nudlemi, květákovou kaší.

Bílé pečivo vyměňte za pečivo nízkosacharidové celozrnné - nejlépe vlastní výroby.

Věnujte pozornost složení produktů, které nakupujete. Čtěte etikety.
Nekupujte prefabrikované sladkosti s cukrem či glukózofruktózovým sirupem.

Upečte si vlastní dobroty, místo cukru dochucujte vanilkou, skořicí a muškátovým oříškem. Do receptů přidávejte MyKETO protein (vybírejte z různých koktejlů). Inspiraci neleznete v sekci Recepty

Používejte výhradně cukry z přirozených zdrojů - z ovoce, zeleniny, mléka a mléčných výrobků (zajímavým tipem pro vás může být lehce stravitelné kozí mléko).
Obohaťte svůj jídelníček o semínka a ořechy.
Pokud si kupovanou sladkost opravdu nedokážete odepřít, ukrojte si malý dílek vysokoprocentní čokolády a doplňte ji oříšky, ovocem či zeleninou.

 

Stabilní krevní cukr = pocit pohody a psychické vyrovnanosti

Díky nízkosacharidovému stravování si konečně dokážete udržet stabilní hladinu cukru v krvi a začnete se cítit v pohodě a psychicky vyrovnaní. Kila půjdou dolů snadno a bez nepříjemného jo-jo efektu. Upraví se metabolismus, který jste dřívějšími drastickými dietami či nevhodným způsobem stravování sami zpomalili a nechali zlenivět. Obnoví se také hormonální rovnováha. Jak muži, tak ženy ocenění zlepšení kvality pokožky, zmizí dřívější problémy s akné, stejně jako nepříjemné a opakující se kvasinkové infekce. Věděli jste, že cukr je živnou půdou pro kvasinky a báječně se díky němu množí?

Odborníci na výživu se shodují, že cukr by měl být z jídelníčku bez náhrady a zcela vynechán. Pokud se vám podaří vymanit ze závislosti na cukru, metabolismus začne fungovat lépe a efektivněji, brzy začnou být viditelné změny i na vaší postavě.  Nadbytečná kila půjdou snadno dolů, zhubnete a současně se budete psychicky cítit mnohem lépe a vyrovnaněji.