Domů Nejčastější chyby při KETO dietě

Nejčastější chyby při KETO dietě

Nejčastější chyby při KETO dietě

Každá dieta má svá specifika, ale všechny mají společné jedno: stres je zabiják hubnutí. Rozdílné to není ani při KETO dietě od MyKETO. Stres je odvěkým nepřítelem štíhlé linie, a právě proto všem radíme: buďte v pohodě! Víte, kterých dalších chyb se lidé běžně při KETO dietě dopouštějí?

Nejčastější chyby při KETO dietě

  • Netrpělivost – buďte trpěliví, nečekejte zázrak do 2 dnů, i když je ketodieta účinná a výsledky se dostavují rychle, přeci jen jsme každý jiný. Svoji roli bude hrát výchozí hmotnost, věk, fyzická aktivita, ale i pohlaví, muži většinou shazují svá přebytečná kila trochu snáze. Kila jste nenabrali také za jeden nebo dva dny, dejte svému tělu čas.
  • Stres je zabiják hubnutí. Při stresu se do těla vyplavují tzv. stresové hormony, zejména adrenalin a kortizol. Tyto stresové hormony pomáhají organismu zůstat ve střehu. Určité míře stresu se nevyhneme, a dokonce může krátkodobě zlepšit náš výkon.*
  • Málo spánku – Během spánku probíhá mnoho ozdravných a regeneračních procesů v těle, vyplavuje se růstový hormon. Spánek také rozhoduje o tom, zda budeme hubnout, či nikoliv [8]. Proto dbejte na to, abyste si dopřáli dostatečně kvalitní a alespoň 7 hodin trvající spánek, každý den. + když spíte nejíte :)
  • Špatně nastavená psychika – před začátkem diety si nastavte reálné cíle, kterých chcete dosáhnout a motivaci, která vás na cestě k vysněným cílům udrží. Nebudete tak mít tendence při sebemenším klopýtnutí, vaši dietu porušit.

* Krátkodobý stres může mít pozitivní vliv na dokončování úkolů nebo na dosahování cílů. Dlouhodobý stres však působí na organizmus velmi negativně, může zpomalovat metabolizmus, čímž podporuje zvýšené ukládání tuků.

 

Buďte v pohodě a výsledek se dostaví!

Nepleťte si ketózu a ketoacidózu

Ketóza a ketoacidóza jsou dva velmi rozdílné pojmy, které jsou často, bohužel mylně, spojovány.

  • Ketóza je metabolický (přirozený) jev, kdy tělo místo glukózy spaluje ketolátky (ketony), jako primární zdroj energie, více jsme si vysvětlovali výše.
  • Ketoacidóza je velmi závažný medicínský jev, který může způsobit vážné zdravotní komplikace. Nejčastěji se s ketoacidózou setkáme u diabetiků, kteří mají nedostatek inzulinu. Ketoacidóza může být také prvním příznakem počínajícího diabetu. V nejzávažnějších případech může jít o stav, který ohrožuje život, neboť způsobuje oběhový kolaps a selhání ledvin.

 

Ketoacidóza může vznikat:

  • U diabetiků I. nebo II. typu (více ohroženi jsou diabetici I. typu)
  • Neléčených diabetiků
  • U dlouhodobého hladovění (více než několik týdnů)
  • U alkoholiků