Domů Zakázané potraviny

Jakým potravinám se obloukem vyhnout?

Během dietního plánu s MyKETO je nutné z jídelníčku úplně vynechat následující potraviny:
 

  • Veškeré slazené potraviny, stolní cukr (včetně cukru třtinového - hnědého) a jakékoli jeho energetické náhrady, sirupy s obsahem cukru, melasa
  • Běžné pečivo a pekařské výrobky
  • Přílohy (brambory, rýže, těstoviny, kuskus, knedlíky, pohanka a jiné pseudoobiloviny, běžné kaše)

 

Veškeré sladkosti (zmrzlina, cukrovinky, cukrářské výrobky)
 

  • Sladké limonády, džusy, ovocné šťávy, sirupy, ovocná smoothie
  • Ovoce s vysokým obsahem sacharidů (banány, hroznové víno, meloun, veškeré sušené ovoce atd.)
  • Zelenina s vysokým obsahem sacharidů (mrkev, kukuřice, hrášek)
  • Pochutiny (kečup, hořčice)
  • Uzeniny (z pohledu zdraví max. šunku s obsahem masa alespoň 92 %)
  • Chipsy, krekry, krutony a podobné druhy potravin
  • Sladké a sladkokyselé nálevy
  • Zahuštěné omáčky

Pitný režim

Dbejte na dostatečný pitný režim, který by měl činit cca 2–3 l vhodných tekutin denně. Mezi doporučované druhy nápojů řadíme neperlivou nebo jemně perlivou pitnou vodu (ochutit můžete plátkem citronu, lístky máty apod.), zelený čaj, neslazené bylinné, příp. slabé ovocné čaje (nejlépe v biokvalitě a v přiměřeném množství), nízkoenergetické MyKETO nápoje pomeranč nebo malina.

Nepovolené druhy nápojů: během dietního režimu je nutné se zcela vyhnout jakýmkoli slazeným limonádám, kolovým a jiným přeslazeným nápojům včetně ochucených minerálních vod, ovocným šťávám a džusům,  fresh i ovocným smoothie.

 

 

Alkoholické nápoje 

Během dietního režimu velmi doporučujeme se alkoholu úplně vyhnout (minimálně ve fázích 1 a 2). Kromě nepříznivého vlivu na organismus, alkohol zpomalí nebo úplně zastaví proces hubnutí.
Čeká vás společenská událost?

Pokud vás během dietního plánu s MyKETO čeká oslava narozenin nebo jiná společenská událost a chcete si s přáteli nebo s rodinou dát „skleničku“, vybírejte alkohol s nízkým obsahem sacharidů.

 

 

Káva

Neslazená káva v rozumné míře (1–4 šálky espressa denně) vám hubnutí určitě nezastaví, naopak kofein, který káva obsahuje zvyšuje produkci žaludečních kyselin, zrychluje puls, zlepšuje využití tukových zásob a pomáhá uvolnit tukové kyseliny do krevního řečiště.

Vynikajícím nápojem s lahodnou chutí kávy a s ještě silnějšími účinky na váš metabolismus je  MyKETO Coffee (proklik na eshop MyKETO Coffee). Zachutná vám plnou chutí lahodné, mírně sladké kávy a pomůže vám ráno nastartovat metabolismus včetně rychlejšího spalování tuků. MyKETO coffee si můžete dopřát max. 3× denně. 

Mezi nevhodné druhy kávovinových nápojů patří: Melta a Caro.

 

Na závěr k alkoholu několik ověřených doporučení:

  • Nevynechávejte jídlo. Kalorie z alkoholu jídlo nenahradí!!
  • Během ketogenní diety se tolerance alkoholu snižuje. To znamená, že pokud jste byli zvyklí vypít 2 sklenky alkoholu, bude vám stačit např. jen jedna. Nyní opravdu platí, že střídmost se vyplácí.
  • Nezapomeňte tělu doplňovat pitnou vodu. Každou sklenku alkoholu doplňte sklenicí vody.